Spotify برای دومین بار در دو سال اخیر قیمتهای اکانت اسپاتیفای را افزایش میدهد و نرخ ماهانه طرح پرمیوم بدون آگهی خود را از ماه جولای 1 دلار افزایش میدهد.
هنگامی که قیمت جدید 11.99 دلار اعمال شود، 20 درصد بیشتر از سال 2022 خواهد بود. در یک پست وبلاگی، شرکت پخش صوتی مستقر در سوئد گفت که این حرکت را انجام می دهد تا “به سرمایه گذاری و نوآوری در این زمینه ادامه دهد. ویژگی های محصول ما است و بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان می آورد.
این افزایش برای سایر طرح ها اعمال خواهد شد. هزینه ماهانه Duo، راه اندازی برای دو نفر که یک طرح ممتاز را به اشتراک می گذارند، 2 دلار به 16.99 دلار افزایش می یابد. برنامه های اشتراک خانوادگی با 3 دلار به 19.99 دلار افزایش می یابد.
دور قبلی افزایش قیمت اکانت اسپاتیفای در جولای گذشته معرفی شد.
طی چند سال گذشته، Spotify از موقعیت بازار خود با افزایش قیمت ها استفاده کرده است و در عین حال عملیات خود را ساده کرده، هزینه ها را کاهش داده و اخراج شده است. همچنین از طیف وسیعی از سرمایهگذاریهای گرانقیمت در استعدادهای پادکست عقب نشینی کرده است، به مدلی متمرکز بر سازندهتر تغییر میکند و حقوق خاصی را با میزبانهای انحصاری قبلی مانند جو روگان به اشتراک میگذارد.
در سه ماهه اول، تعداد مشترکین پریمیوم این شرکت 14 درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش یافت و به 239 میلیون نفر رسید. تقریباً دو برابر تعداد کاربران ماهانه سرویس رایگان و پشتیبانی شده این شرکت وجود دارد.
با انتشار اخبار افزایش قیمت اکانت اسپاتیفای، گزارش جدیدی از شرکت تحقیقاتی Antenna همچنین نشان داد که نرخ ریزش اسپاتیفای به طور قابل توجهی در حدود 2٪ پایین است. شرکتهای پخش جریانی با توجه به هزینهای که برای جذب و حفظ مشتریان دارند، قیمت پایینی دارند. نرخ ریزش 2 درصدی با نرخ نتفلیکس، استاندارد در جریان، قابل مقایسه است.
سرمایهگذاران به آخرین افزایشها واکنش مثبت نشان دادند و سهام Spotify را در معاملات پیش از بازار دوشنبه 5 درصد افزایش دادند.
چقدر این پست مفید بود؟
روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0
تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.